Sértő brit reklámokat vizsgáltak
2012. május 18. péntek, 16:20
A transzneműekkel viccelődött egy ír fogadóiroda a tv-szpotjában, a brit reklámhatóság be is tiltotta. A Channel 4 kisebbségi, esküvős műsorának plakátjai viszont maradhattak, nem tekintette őket rasszistának az ASA.
Betiltotta az ír Paddy Power fogadóiroda reklámját az Advertising Standards Authority (ASA), a brit reklámtestület - írja a Brand Republic. A Ladies’ Day (Hölgyek napja) név alatt futó, Crispin Porter + Bogusky által készített tv-szpotban nőktől kell megkülönböztetni transzneműeket, azaz - a reklám szóhasználatát alapul véve - "a csődöröket a kancáktól”.
Az ASA nagyjából 100 bejelentést kapott, ami kifogásolta a reklámot, ezért döntött úgy, hogy megtiltja a szpot további sugárzását. A Paddy Power szóvivője szerint viszont szomorú, hogy az emberek sértőnek találták, hiszen ők a reklámot több szakmai, illetve transzneműeket segítő szervezettel egyeztetve készítették.
Nagyobb, kövérebb, dzsipszibb
Nem tiltotta be viszont a Channel 4 Big Fat Gipsy Wedding című esküvői műsorához készített óriásplakátokat az ASA, noha több mint 300 bejelentés érkezett a testülethez a kampánnyal kapcsolatban - számol be róla a Guardian. A műsorban minden részben egy fiatal, brit szóhasználattal élve "gipsy" (valójában nem roma, hanem vándorló ősöktől származó, a többségi társadalomtól elkülönülten élő, ún. „traveller” népcsoporthoz tartozó) pár esküvői előkészületeit, valamint a ceremóniát láthatjuk. A plakátok az új évadot hirdetik „Bigger. Fatter. Gipsier” szlogennel, ami több szervezet szerint is rasszista, sőt a műsor szponzora, a Honda is kicsit soknak találta.
Az ASA szerint azonban ez belefér, ugyanis a szlogen nem rasszista, hanem a műsor hangvételét, jellegét hangsúlyozza ki, és a Channel 4 szerint a műsorban érintett „traveller” családoknak sem volt kifogása ez ellen, akik egyébként rendkívül büszkék sajátos kultúrájukra és tradícióikra, amelyet a gyerekeik közül viszont egyre kevesebben követnek.
Kreatív Online / Guardian.co.uk, Brand Republic