15. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál 2008 április 03-13.

Figyelem! Új ablakban nyisd meg. E-mail

Hírek - Ajánló

filmA ma kezdődő filmfesztivál keretében három meleg vonatkozású filmet is megnézhetünk.

Felégetett hidak

Szekció: Mexikói mozaik
Rendezte: Francisco Franco-Alba

Quemar las naves/Burn the Bridges
Mexikó, 2007 Színes, 100 perc

http://www.quemarlasnaves.com.mx


Két tizenéves testvér, Helena és Sebastian egymás iránt gerjednek szerelemre, miközben halálos beteg édesanyjukat, Eugeniát, a hajdan híres popénekest ápolják. A család kíváncsi szolgálója, Sebastian homoerotikus vonzalmat táplál új osztálytársa, Juan iránt. Adott továbbá egy hanyatlás levegője által megült polgári lak és Sebastian nyomasztó atmoszférájú katolikus iskolája tele közhelyekkel… Méltán számíthatnánk egy klisékkel és elbeszélői bakugrásokkal teli filmre, ám Franco és forgatókönyvíró társa, Maria Reneé Prudencio pontosan eltalálták a kiszámíthatóság és a váratlanság egyensúlyát, amelyet két életre szóló változások előtt álló tinédzser labilis érzelmei irányítanak. (Robert Koehler)

A hitelességhez és a szabadsághoz vezető úton minden embernek végig kell mennie, amikor olyan környezetbe kerül, amely alávetettségre, uniformitásra kényszeríti. A film arra hív fel, hogy ne féljünk felégetni a hidakat magunk mögött saját hangunk keresése közben. Az Égnek a hidak nem a kamaszkor nosztalgikus vagy romantikus látomása: érzelmekről szól, amelyeket nem korlátoznak erkölcsi megfontolások, tettekről, amelyek megelőzik a döntést. (Francisco Franco-Alba)

Vetítések:
04.09. 18:00 Uránia Nemzeti Filmszínház
04.12. 18:15 Uránia Nemzeti Filmszínház

Mielőtt elfelejtem

Szekció: Francia zátonyok
Rendezte: Jacques Nolot

Avant que j’oublie/Before I Forget
Franciaország, 2007, Színes, 108 perc


Méltóságteljesen megöregedni határozottan nem tipikus meleg életútként jelenik meg a Mielőtt elfelejtem című filmben, amely egy jelen időben elmesélt, vitriolos memoár, egy haldokló, pénztelen, jórészt halott barátokkal rendelkező homoszexuális higgadt számvetése saját megaláztatásaival. A szexet vagy kifutófiúktól lopott pásztorórák jelentik, vagy fizetni kell érte, a prosztata gyulladt, a munkalehetőségek megszűntek, a HIV-gyógyszer elfogyott, és a szexi fiatal meleg srácok is szánalommal néznek hősünkre. Szóval mit csinál ilyenkor egy igazi királynő? Felpörgeti magát, felvesz egy szép ruhát, és mindenkit elküld a pokolba.

Jacques Nolot filmjeinek jellemzően maga Nolot a főszereplője, és történetei részben mindig önéletrajzi ihletésűek. Filmjeiben a szex riasztóan szemléletes, a párbeszédek kegyetlenek, a fényképezés pedig pompás. A Mielőtt elfelejtemben ráadásul egy igen érdekes szubkulturális téma kerül terítékre. A film néhány jelenete megmutatja, hogyan próbálják a családok kifúrni a hímringyókat az örökségükből. Nolot főhősei prostituáltak voltak, amikor idősebb, gazdagabb partnerük felszedte őket; mára viszont elhíztak, elpuhultak, és egész nap csak söröznek. E túlkoros dzsigolóknak minden tettét a félelem motiválja: a félelem, hogy elfelejtik őket, és hogy ott kell meghalniuk, ahonnan indultak - az utcán. (Noah Cowan)

Vetítés:04.06. 18:30 Örökmozgó Filmmúzeum

Szemtanúk

Szekció: Francia zátonyok
Rendezte: André Téchiné

Les Temoins/Witnesses
Franciaország, 2007, Színes, 112 perc


Sarah (Emmanuelle Béart sosem volt tüneményesebb) írónő és újdonsült anya, aki egyik szerepben sem teljesít valami fényesen. Legjobb barátja, Adrien (Michel Blanc) fülig beleszeretett egy sokkal fiatalabb férfiba, Manuba (Johan Liberau) - aki azonban inkább Sarah férje, Mehdi (Sami Bouajila) iránt tanúsít érdeklődést. Mehdi rajong a nejéért, ez viszont még nem zárja ki, hogy összemelegedjen az ifjú Manuval. Az eseményeket csak tovább bonyolítja, hogy a nyolcvanas évek elején járunk, amikor rejtélyes új vírus üti fel a fejét a világban… A népszerű francia filmes, André Téchiné szívmelengető és intelligens felnőttdrámájában szövetségek szövődnek és bomlanak fel, érzelmek csapongnak, kiváló színészi alakításokkal, gyönyörű képsorokon.

„André Téchiné, a kiváló filmrendező friss művében ismét a szexualitás és a politika kereszteződéseit vizsgálja, ugyanakkor meggyőző tanulmányt nyújt az emberi gyengeségről és akaraterőről. Tanulságos alkotás, anélkül hogy közhelyekkel dobálózna, drámai, de sohasem csap át melodrámába.” (Michael Koresky)

Vetítések:
04.04. 18:00 Uránia Nemzeti Filmszínház
04.07. 16:00 Uránia Nemzeti Filmszínház

pinkvanilla.hu

Google bookmarkTwitterFacebookJP-Bookmark

Nézz ránk itt is!

FacebookGoogleTwitter

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Facebook