Leszbikus filmajánló - The Kids Are All Right

Figyelem! Új ablakban nyisd meg. E-mail

Hírek - Kultúra

leszbikus filmleszbikus

A Los Angeles-i székhelyű rendezőnő, Lisa Cholodenko legújabb filmje, a  The Kids Are All Right (A kölykök jól vannak) minden elemében nagyszerű alkotás. Fantasztikus szereplőgárdával vezeti elő történetét, mely megérdemli a megkülönböztetett figyelmet. A Focus Features július 9.-én mutatja be a filmet New Yorkban, Chicagoban, Los Angelesben és San Fransiscoban.


Az ízes, újító koncepcióval megerősített komédia-drámában a leszbikus pár, Nic és Jules szerepében Annette Beninget és Julianne Mooret láthatjuk, akik mindketten ugyanattól a névtelen spermadonortól adtak életet gyermeküknek. Most, tinédzser korba jutott gyermekeik meg akarják találni biológiai apjukat, hogy ő is a család részévé váljon.

A „Kölykök”-kel Cholodenko folytatja erotikus feszültséggel teli filmjeinek sorát. Az igazi áttörést jelentő High Art, és a szintén sikeres szélesvászonra készült Laurel Canyon sem fukarkodott a szex-jelenetekkel. De a „Kölykök” jelenti ezidáig a legszemélyesebb munkáját.

Cholodenko leszbikus élettársával és 4 éves fiával, Calderrel él Los Angelesben, ahol a film is játszódik. Fiának, a filmhez hasonlóan egy névtelen spermadonor segítségével adott életet. „Kíváncsi voltam az apa kilétére, de neki a törvény biztosítja a névtelenséget. Ahogy a filmben is látható, csak a gyerekek juthatnak hozzá ehhez az információhoz, miután elmúltak 18 évesek.” – magyarázza Cholodenko.

the kids are allright

A filmet övező pozitív pezsgés már a 2010-es Sundance Film Fesztiválon elkezdődött és a februári Berlini Filmfesztiválon folytatódott. Cholodenko már a Sundance előtt látta a jeleket, hogy jó lesz a film fogadtatása. „Egyre magabiztosabbakká váltunk a forgatás és szerkesztés alatt, különösen azután, hogy apránként tesztvetítéseket végeztünk, a nézők reakcióinak felmérésére. Múlt decemberben már sietnünk kellett, hogy a Sundance-re készek legyünk, mert ott el akartuk adni a filmet. És mikor végre eljutottunk a fesztiválig, nagy sikert arattunk. Sok nevetést hallottunk a nézőtér soraiban, és éreztük, hogy sikerült megindítani az embereket. Rögtön ezután a forgalmazók sorban álltak előttünk és sikerült a Focussal üzletet kötnünk, már ott a helyszínen.

A film egyik legegyértelműbb közönsége a meleg közönség, de létezik-e egyáltalán ilyen közönség? „Vannak meleg emberek a közönség soraiban, és vannak olyan melegek, akik ezután fognak beülni a filmre.” – válaszol Cholodenko – „De ez önmagában nem egy meleg film. Úgy hiszem sikerül szélesebb tömegeket is megszólítani általa.”


The Kids Are Allright - Trailer

Bármilyen is legyen a végleges közönség, a Focus egy óvatosabb kezdés mellett döntött, melyet gyorsan követ majd egy szélesebb körű terjesztés. „ A Focus konzultált velem a terveiről és én úgy láttam ez egy jó ötlet. Ők nagyon jók a marketingben és én értelemszerűen megbízom bennük. Ez a stratégia előnyt kovácsol majd a szóbeszédekből.”

A híresztelések remélhetőleg a film szórakoztató voltáról szólnak majd, és nem pedig annak hallgatólagos üzenetéről, a két leszbikus főhős ellenére. Igen, a „Kölykök”-nek talán lesz pozitív hatása arra, hogy az emberek megértőbben viszonyuljanak az azonos neműek házasságához, de Cholodenko elmondása szerint inkább az emberekre, kapcsolatokra és a családra fókuszált, mint az „üzenetre”. A film a maga visszafogott módján azt sugallja diszkréten, hogy a két anyu – két apu felállás rendben van.

the kids are allright

A film napirendje, hogy nincs napirendje. Nem prédikál, nem erőltet le liberális maszlagot Amerika torkán, még két leszbikussal a középpontban sem. Jules (Moore) és Nic (Bening) csak két ember, akik a kapcsolatukban kihívásokkal szembesülnek, és igyekeznek megoldani azokat. Ó, és még van két gyerekük. Semmi hű de nagy dolog.

„A legnagyszerűbb ebben a filmben, hogy nem akar semmit sem kinyilatkoztatni. Csak úgy van.” – mondja Moore. „Az emberek egyfolytában azt kérdik tőlem, hogy szerintem a filmek befolyásolják-e a kultúrát. Szerintem, igazából sokkal gyakoribb az, mikor csak tükrözik azt. Tehát azért tudunk most egy ilyen filmet forgatni, mert ez olyasmi, ami megtörténik a társadalmunkban – az egész világon mindenütt, pont most.”

the kids are allright

Moore már azelőtt rábólintott a szerepre, hogy olvasta volna a forgatókönyvet. Mióta látta a High Art-ot, egy filmet, melynek szívesen lett volna résztvevője, azóta szerepelt nála a tennivalók listáján a Cholodenkoval együtt dolgozás. „Imádom a filmjeit, mert arról szólnak, hogyan is esünk szerelembe, hogyan kommunikálunk és a kapcsolataink természetéről.” – állítja Moore. „Sosincs túl sok történés a filmjeiben, tényleg csak arról szólnak, hogy mit jelentenek az emberek egymásnak és hogyan próbálnak kapcsolódni egymáshoz.”

Itt most épp leszbikusok ezek a bizonyos emberek.

Természetesen alakítana újra meleg karaktert - amíg a szerep jó, addig ez nem is kérdés a 2004-es GLAAD Media Award nyertese számára. Alakított már összezavarodott háziasszonyt az Órákban, és megcsókolta partnerét Toni Collettet. Csak a múlt évben csókolózott a vásznon Amanda Seyfrieddel a Mamma Mia sztárjával az erotikus Chloe-ban, és később egy másik nővel a Pippa Lee négy élete című filmben. Sok homoszexuális rendezővel dolgozott együtt, mint például Tom Forddal, a 2009-ben elhunyt stylist történetét feldolgozó Egy egyedülálló férfi című drámában.

„Nem szeretem az embereket nem, szexualitás, bőrszín, vagy nemzetiség alapján megosztani.” –nyilatkozza Moore. „Az emberek, akikkel dolgozom, elmondanak nekem történeteket, néha extrém történeteket arról, hogy mit jelent emberi lénynek lenni, és én vonzódom az ilyen érzékeny emberekhez, mindegy hogy melegek, heterók, vagy bármi más.”

pinkvanilla.hu

Google bookmarkTwitterFacebookJP-Bookmark

Nézz ránk itt is!

FacebookGoogleTwitter

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Facebook