Simba beküldte:
Oké tételezzük fel, hogy holnaptól beszüntetünk minden olyan tevékenységet, ami miatt szitkozódnak egyesek. Nem lesz felvonulás, nem lesznek szervezetek, akik a szexuális kisebbségek jogaiért harcolnak, senki sem csókol az utcán, fogja a másik kezét, ölelkezik, ergo mindenki a kis szobája sötétjébe vonul vissza. Ha megkérdik, mondjuk munkahelyen, hogy van e párod, akkor hazudunk egy sort. Soha nem visszük a párunkat nyilvános rendezvényre, akár egy szülinapi party, vagy munkahelyi vacsora, buli, mert hát az nem oda való, és van akinek a lelkét érzékenyen érintené. Szerintetek ezzel mit érnénk el? Változna valamit is a társadalom megítélése attól, hogy nem vesznek tudomást rólunk, mert nem lát semmi olyat? A rendszerváltás előtti időkben még ha nem is volt büntethető egy idő után, akkor sem nagyon volt ilyen. Nem vonulgattunk, semmi megbotránkoztató, még is utáltak minket, mert mások vagyunk. A felvonulás, és a többi ok az csak egy gyenge érv arra, hogy miért nem kedvelnek, ha nem lenne akkor is utálna ugyan úgy. És kapva-kapna az alkalmon, hogy buzizon egy jót, ha megteheti. Ezért nincs értelme meghunyászkodni!
Attól nem repül paradicsom, hogy léteznek érdekvédelmi szervezetek, mi több, elengedhetetlen a létük. Lehet vonulni az elfogadásért, de akkor azt is meg lehet érteni, hogy valakit irritálni fog, mert az ellenvélemény is benne van a szivárványban az emberi sokféleségre alapozottan.
Az utcai csók nem lehetetlen kategória, kinek mire van igénye, van, akinek a mozgólépcsőn, miközben 1 szemmel számlálja az észrevételeket, és ettől nagyon boldog, van akinek egy romantikus fa alatt is megfelel, és még meg sem vernek, igaz, ez nem valami extrém adrenalinadag Így.
Van az a közeg, buli, ahol megjelenhet valaki meleg partnerrel, csak meg kell választani
Egy munkahely vegyes összetételű, lehet valakinek ellenérzése van, ha meleg párt lát. Mivel, ezeket az embertársainkat nem lehet átprogramozni, sem vasszűzbe zárni, hogy jó útra térjen, erre az eshetőségre találta ki a természet az alkalmazkodási képességet, és a máshogyan gondolkodókkal szembeni toleranciát. Ez utóbbi azért jó, mert elfogadni csak úgy fognak, ha ez kölcsönösen valósul meg, egymás tiszteletben tartásával.
A szobában lehet villanyt kapcsolni, ha be van fizetve a villanyszámla, nem kell a sötétben, szekrénybe belerúgva tapogatni a partnert.
"Utálnak minket" .- Sok nyilatkoztat szól arról, hogy aki prideol, az szereti megmutatni, hogy mégpedig ő van, és vegyenek róla tudomást. Ha nem így tenne, a paradicsomos-tojásos- csíkos azt gondolja, hogy kizárólag heterok léteznek, nem szabad őket tudatlanságban hagyni. Van, aki a nap 24 órájában az önsajnálat programot futtatja végtelenített ciklusban, hogy abba a csoportba tartozik, akiket néhány ember utál, elfelejtve azt, hogy sokan épp ellenkezőleg éreznek, de ennek nem örül, mert őt valahány ember utálja, utál utál utál...és ott vonul, ahol tudja, hogy provokátornak lesz kikiáltva. A gondolatmenet évtizedekig tarthat, hogy milyen szörnyű, hogy érthetetlen módon egyeseket nem lehet melegkedvelőkké varázsolni tép lódatínel, lufikával, csókos szájú politikusok képével, széles - mosollyal - megmutatom látványelemekkel.
Olyan állapotot soha nem lehet elérni, főleg nem arcba-tudatba való sulykolással, hogy az összes élő ember azonos véleményen legye valamiről. Aki elfogad az menettel, menet nélkül is ezt teszi, aki nem, az menet nélkül is ezt teszi, menettel még jobban.
Ha megfordítjuk, vajon ha az ellentüntetők vonulnának, hogy kedveljük meg őket, mert szeretnék megmutatni magukat mennyien vannak azok, akik nem szeretnék megtekinteni, ki milyen nemhez vonzódik, s ezt téve legalább egyszer az évben a belvárosban, mekkora aránnyal találnának elfogadtatásra?
Tolerancia és jogegyenlőség elérése sem meghunyászkodással sem az elfogadtatás kényszerítésével, sem arra való áhítozással nem alakul ki, mert mind az elutasítást erősíti. Az sem véletlen, hogy Magyarországon ez a reakció, és az is, hogy nem örülnek együtt a vidám vonulókkal. . Az ellenreakció módja nagyon jó társadalomrajz, ami lefesti a magyar társadalmi kiszolgáltatottság, tehetetlenség, elégedetlenség, bizonytalanság érzést, frusztrációt, a széteső családok, és emberi kapcsolatok, a romló társadalmi morál problematikáját, így válik "nagyszerű" kivezető szelepévé a menet az indulatoknak. Ebből pedig adódik, hogy mely szinten kellene operálni az elfogadásért, beleértve az oktatási rendszert is.